Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

Thursday, November 27, 2008

kenapa perlu begitu???



assalamualaikumwbt..

pilih yang mana anda suka...yang atas atau yang bawah..
pada pandangan saya sudah tentu ramai kaum lelaki yang akan memilih gambar yang bawah..jgn marah..bukan semua..mungkin segelintir sahaja..hehe..sejak saya hidup di dunia ini...sejak saya boleh berfikir mana yang baik atau yang buruk..banyak pemerhatian yang dapat saya simpul kan disini..gambar yang di atas mungkin hanya untuk lelaki yang bergelar ustaz saja kah??dan yang gambar yang bawah hanya untuk lelaki kebanyakan..paham2 sendiri lah maksudnya.
betul kah lelaki hanya memilih dan pandang hanya pada wanita yang cantik dan seksi saja??tepuk dada tanya selera..apa yang saya lihat di sekeliling..itu lah yang benar dan hakikatnya..asal nmpak dahi licin saja mula lah..berbaik..kalau yang cikgu nya siap ajar lagi..tapi kalau yang ada jerawat sikit..erm terus x pandang..minta di ajar wat tak tau saja..apakah makna nya itu??kenapa itu perlu terjadi..kesian saya lihat..dan kalau saya ditempatnya..sedih di hati..knp perlu dibeza2kan..knp nsib yang kurang cntik jadi begitu??knp yang cntik selalu di beri perhatian..?bukan perhatian yang ngtif tapi yang positif.contoh lain nya..knp encik kat tempat kerja tak ambil peduli langsung dgn pelajar praktikel di tempat nya..kerana dirinya kurtang cntik pada dia..langsung tdk di ajar nya..ckap pun hendak x nk..mcm nk marah..tapi bila yang si cantik pula siap gatal-gatal..ngada2..sungguh tidak adil..sedarkah bahawa kecantikan yg di pandang itu hanya lah luaran dan pinjaman semata-mata..kalau cantik tapi perangai hancus x guna juga..itu lah manusia ciptaan allah swt..tidak ada yang sempurna..tapi jika anugerah yang allah bagi pada mereka yang cantik itu di tambah dgn akhlak dan budi pekerti yang elok..alangkah indah nya..knp tidak bersyukur dgn apa yang tlh allah bagi..pada insan lelaki..jaga lah mata mu..jgn hanya memilih yang cantik tapi tdk beragama..pilih lah agamanya kelak kau akan bahagia...hahaha...

No comments: