Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

Wednesday, December 10, 2008

ayam masak ungkep..

hehe..kat sini ada resepi yang best punye kalau dah siap masak,,hehe..nyam2 sedap nya..
ok kita sedia kan bahan-bahan nya dulu..

bawang merah,bawang putih dan lada kering di blend..
lepas tu kita tumis sampai minyak naik..
kemudian kita masuk kan air asam secukup nya..
kita letak sedikit air..(agak-agak lah nk banyk mana)
lepas itu jangan lupa masukkan garam,aji no moto(sikiti saja,jgn banyak2 hehe)
dan yang paling penting jgn lupa letak ayam..
kemudian kita tutup dan biar kan sampai dia kering..hehe..selalu lah cek jgn sampai melekat kat kuali nanti..hhe..dan dah siap..just simple kan??hehe..

salah satu masakan orang jawa kalau x silap..hehe..

2 comments:

aqil mubashshir nuruddin baharudin said...

nampak mcm sdap...takpe nnti try kt umah...

cahayapetunjuk said...

memang sedap pun..nampak pun dah mcm sedap..apatah lagi kalau dah siap masak..hehe..sila lah cuba