Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

Sunday, August 30, 2009

~ya ALLAH tabah kan hati ku~

hari ni hari yang bahagia bagi aku..tapi sebaliknya bertukar duka untuk ku...
kenapa hidup ini tidak selalunya indah?..tidak selalunya ceria...?aku sepi sendiri...
apa yang aku cari tak pernah ditemui...kenapa aku sering di tinggalkan sendiri?..aku perlukan teman..teman untuk teruskan dalam perjuangan ini..aku tak mampu untuk harungi sorang diri..
dimanakah teman-teman itu?aku teringat kisah semalam..kisah tentang kak zirah cerita..aku rasa cemburu sangat2 bila dia cerita...satu rumah hidup bagaikan keluarga..solat berjemaah,makan bersama,,tazkirah dan macam2 lagi..aku cemburu..aku cemburu sangat2..dah lama aku impikan untuk mcm tu..kerana aku berbeza..yang aku kenal hanya lah untuk hiburan dunia semata..untuk menyindir antara sendiri..tahu menyalahkan orang lain...salah sendiri tak pernah nak sedari..aku jemu..bosan dengan semua ini...ya allah temulah aku..kurniakan lah aku dengan teman-teman yang sefikrah dengan ku..yang sama-sama menjalinkan ukhwah hanya kerana MU..teman yang sama-sama dapat membimbing serta dapat mengingatkan aku pada MU..aku rindukan ukhwah itu ya ALLAH..:"-(

4 comments:

srikandi Hamzah said...

dik..
bersabarlah..segala susunan yg ALLAH tetapkan adalah yang terbaik..meskipun kita merasakan ianya perit.
ALLAH tidak akan memberikan sesuatu melebihi kemampuan kita.Adik mampu harunginya...
Syabas dan tahniah akak ucapkan kerana mampu mengharungi keadaan itu..Keadaan yang sukar..di uji dengan masyarakt yang pelbagai..tidak mengerti akan cara hidup ISLAM yang sebenar..sukar untuk mempertahankan hati dan emosi.Bersama-sama mereka yang tidak mengerti akan cara hidup ISLAM.
Ingat dik..dunia ini hanya permainan..bermainlah dengan berhati-hati supaya tidak terjatuh.Carilah teman bermain yang mengajak bermain perkara yg tidak merbahaya.Andai teman itu tidak di temui..maka berwaspadalah dengan teman yang mengajak bermain permainan yg berisiko.Tolaklah sewajarnya ajakannya...
Terkadang..bersendirian itu perlu..
Ingat lagi x pada hadis Nabi..
Akan ada suatu masa nanti..umatku seperti buih di lautan.
Umat islam sangat ramai ibarat buih-buih di lautan.Tetapi..apabila ombak menghempas pantai..maka buih akan lenyap..begitulah umat Islam harrri ini...
Jadilah terasing buat seketika.Kentalkan hatimu duhai adik...
Akak tahu..ia amat sukar sekali..
Tetapi..itulah maharnya utk menuju jannah..
Akak masih sentiasa menigingatimu..meskipun terkadang kekangan masa membelengu diri..Minda tetap masih tertanam namamu..
masanya akan tiba..insya ALLAH

~Ice~ said...

salam dek,
Mcm yg kak zirah taip tu, adek kena bnyk bersabar. Inginkan sesuatu yg baik itu mahal harganya. Akk pn keseorangan di Uni ni, tp insyaALLAH Allah bersama =)

Kuatkan semangat, tabahkan hati. Ujian yang kita terima tak seberapa kalau nak diikutkan macam ujian zaman Nabi dulu. Bersusah-susah dahulu, insyaAllah kemudian hari akan senang. Sabar ya wahai adik =)

a_iA said...

Be strong nurul. Seorang mujahidah takkan kalah dengan mehnah, tapi bersyukur krna d'uji. Rasul2, Nabi2 diuji dgn sgt hebat sdangkan mereka kekasih Allah. Knp? krn Allah ingin beri kebahagiaan yg lebih besar di akhirat nnt. Tp, jgn terlalu berlapang dada dgn ujian. Ingat jg. Stp yg berlaku tntu krn dosa2 kita. Layaklah hamba b'dosa spt kita ni diuji. Renung dalam2..Dosa zahir batin kita selama ni..Ats dsa mna kita d'uji? Mengerti hakikat kehambaan dan berTuhankan Allah.

Indahnya hidup berTuhankan Allah, bahagia dlm cemas. Cemas dlm bahagia. Cemas krn bimbang terputus hubungan denganNYA. Bahagia krn rupa'y kita punyai Tuhan sebaik itu. M'beri tnp pernah berkira2.

Menjadi sahabat dan bukan mencari..

Jadilah duta Rasulullah saw d mn2 & dlm ap2 pun..:)

U r never alone..Allah and Rasulullah saw with u. Kan best tu..:)

tasbih... said...

salam...
awk..tenangkanlah hatimu wahai sahabatku..
ALLAH menduga hambaNYA bermacam cara..ada dgn dengan harta yg banyak..ada dgn kesusahan hidup..ada dgn ramainya kawan..ada dgn kesenangan dunia..
Tidak mustahil dengan kesedihan yang awak rasa itu membuatkan diri awak lebih dekat pada Sang Khaliq..
kebahagian yang sebenar adalah saat dimana kite dapat 'MENGENAL ALLAH S.W.T..'
YAKINLAH..pabila kamu terus BERSABAR dan BERSYUKUR dengan nikmat dan ujian yang ALLAH beri pasti ALLAH akan balas dengan anugerah/hadiah yg tidak kamu sangka-sangka...
kita hidup bukan niat beramal utuk semata masuk syurga...
bukan juga untuk jauhkan diri kita jauh dari neraka ALLAH...
tapi untuk gapai KEREDHAAN ALLAH....
ukirlah senyuman pabila kamu diuji..
pasti hatimu tenang dan redha menerimanya... :)
INSYA-ALLAH.... ;)