Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

Saturday, October 3, 2009

~secantik wanita solehah~

1.kenape pompuan cantik pakai tudung.
..sebab dier nak tutup aurat…

2.kenape pompuan cantik pakai tudung…
sebab dier jage maruah..diri..dan keluarga…


3.kenape pompuan cantik pakai tudung…
sebab.. sebab dier cantik..

4.kenape pompuan cantik pakai tudung…
sebab dier x nak tunjuk kecantikan dier..kecualipada yang berhak..

5.kenape pompuan cantik pakai tudung…sebab dier seorang yg pandai..pandai jaga diri

5.kenape pompuan cantik pakai tudung…
sebab dier anak solehah…

6.kenape pompuan cantik pakai tudung…sebab dier dengar ckp mak bapak dier..

7.kenape pompuan cantik pakai tudung…
sebab dier hormati orang lain..

8.kenape pompuan cantik pakai tudung…
sebab takut apabile dier tak pakai tudung
orang tgk
dier cantik..dan ade niat yg tak baik..

9.kenape pompuan cantik pakai tudung…
sebab tak nak diminati ramai lelaki sgt..

10.kenape pompuan cantik pakai tudung…
sebab tak nak menyusahkan orang lain..

11.kenape pompuan cantik pakai tudung…
sebab dapat pahala..

12.kenape pompuan cantik pakai tudung…
sebab dapat menghindari maksiat..InsyaAllah..

13.kenape pompuan cantik pakai tudung…
sebab supaya dpt menjadi contoh pada
perempuan
lain..

14.kenape pompuan cantik pakai tudung…
sebab supaya lelaki yg beriman je yg suker
dier..

15.kenape pompuan cantik pakai tudung…
sebab mendengar suruhan nabi…

16.kenape pompuan caantik pakai tudung…
sebab rambut perempuan adalah mahkota
baginya.. jadi die tak nak sewenang2nya
menunjuk
kpd lelaki..kerana jika die menunjuk maknanya
die
dah tak bernilai kerana mahkota die telah
dilhat
oleh semua lelaki (kecuali keluarga)

17.kenape pompuan cantik pakai tudung…
sebab dapat mengurangkan nafsu lelaki..

18.kenape pompuan cantik pakai tudung…
sebab patuh pada suami..

19.kenape pompuan cantik pakai tudung…
sebab plg penting..die orang islam…

20.kenape pompuan cantik pakai tudung…
sebab dalam Al-Quran suruh die pakai
tudung..kalau orang Islam tp tak berpegang pd
Al-
Quran.. nak berpegang pd ape lg..??

21. kenapa pompuan canti pakai tudung…
pasal korang mmg cantik laa kalau pakai
tudung..orang lelaki mmg suka org pompuan yg
pakai tudung…aku tahu sebab aku lelaki..

22.kenapa pompuan cantik pakai tudung..
pasai diorang tahu kalau tak pakai tudung
diorang
akan “syok sendiri” yang diorang tu lawa…rugi
laa
kalau camtu…pakailaa tudung wahai muslimah
Islam..serius ni…

23. kenapa pompuan cantik pakai tudung..
pasai dia tak moo orang lelaki suka kat dia
pasal nafsu semata2….mesti nak kat dia pasal
agama dan akalnya yg baik….

24. kenape pompuan cantik pakai tudung…
sebab ……byk lagi sebab…

JADI PEREMPUAN DILUAR SANA MARI LAH
MEMAKAI TUDUNG KERANA ANDA
SEBENARNYA LEBIH CANTIK JIKA MEMAKAI
TUDUNG
SESUNGGUH NYA ALLAH SUKA
AKAN HAMBANYA YANG MENGIKUTI
PERINTAHNYA
JADI INGATLAH PEREMPUAN SEMUA…………..

KALO KORANG PAKAI TUDUNG MESTI LELAKI
YANG BAIK AKAN MENDEKATI ANDA….DAN
LELAKI YANG JAHAT AKAN MENJAUHI ANDA
INSYA ALLAH…

INGATLAH…MENUTUP AURAT ITU ADALAH
WAJIB…SEPERTI SURUHAN ALLAH YANG LAIN
SEPERTI SOLAT PUASA ZAKAT….

JIKA ANDA MENUNAIKAN SOLAT KERANA
MEMATUHI PERINTAH ALLAH….MAKA
PAKAILAH TUDUNG JUGA KERANA MEMATUHI
PERINTAH ALLAH……

RUKUN IMAN YANG PERTAMA BERIMAN
KEPADA ALLAH….DENGAN MEMATUHI
PERINTAH ALLAH DAN MENINGGALKAN
LARANGANNYA…..

SEKIRANYA ANDA TIDAK MENUTUP
AURAT…INI BERMAKNA ANDA TIDAK
MEMATUHI RUKUN IMAN YANG
PERTAMA……….
forward dr insn bernama lelaki………..utk
renungn
wanita………..


“kehidupan di dunia tidak lain hanyalah

kesenangan yang memperdayakan”
Ali Imran 18
5….

2 comments:

alfaqir_ilAllah said...
This comment has been removed by the author.
alfaqir_ilAllah said...

Mg Allah sudi m'rezekikan kita semua b'hijab zahir batin. Tudung bukan sekadar zahir, tp penting jg batinnya. Perlu mengerti hakikat bertudung, agar tudung bukan menjadi sekadar tudung. Perlu bertudung dr sifat mazmumah, bertudung dr cinta dunia dan bermacam perkara lagi. Dilitupi rs kehambaan dan berTuhankan Allah. Cinta,takut dan rindu hnya utk Allah. Jalan hidupnya, hatinya, bicaranya utk perjuangan. Mg direzekikan menyandang title wanita solehah. amzb.