Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

Sunday, January 10, 2010

kuliah tambahan

assalamualaikum..

jumaat lepas aku menghadirkan diri untuk kuliah tambahan untuk tambah ilmu..atas desakan yang xjemu-jemu dari sayang aku ni..aku pun turutkan hajatnya untuk bersama hadir dalam kelas dia kalau x silap aku kelas "kajian teks aqidah"..erm sume org pelik tgok aku..sume dok tanya sapa-sapa..ada yang kata aku tingkatan berapa?huhu agak terkejut dan tersenyum sajalah..kenapa?kecik ke aku ni?badan kecil tapi umur dah tua dah..hahah..erm sejak bila lah aku jadi warga "Universiti Darul Iman Malaysia"..huhuhu..mungkin akan jadi kot..cewahh..dah macam tempat aku je aku wat..seronok sangat dengar ustaz tu mengajar..walau pun aku tak berapa paham sangat cakap arab yang ustaz tu cakap..tapi aku cuba hadirkan diri bersama-sama dalam majlis ilmu tu..ada jugak lah yang aku paham perkataan2 yang di sebut sebab ada yang pernah aku dengar dan dok tanya kat sayang aku tu..hehehe..cuma nak kan kepastian..bestnya belajar dalam bahasa arab..teringat pula waktu sekolah dulu..selalu kena soal dalam kelas bahasa arab..almaklumlah mak cik aku tu cikgu bahasa arab..malau kalau tak dapat..tapi peksa x pernah gagal..heheh..ye lah kalau gagal nanti kena lah ejek dengan kawan-kawan mak cik aku tu..aku pula yang kena marah nanti..rindu dan teringin nak belajar dengan lebih mendlam lagi..alhamdulillah sedikit sebanyak hajat aku tercapai walau pun tak semuanya..erm yang aku ingat dan paham ustaz tu ajar tentang hukum qudrat..selain tu..ustaz tu kata 1 makdur = 1 qudrat dan al-mumkinat iaitu mustahil (sesuatu ynag mungkin terjadi)
tu je yang inagt sebab ustaz tu cakap bahasa melayu..haha sayang aku kata xleh banyak2 nnti org luar xfaham..huhu..apa2 pun memnag best..x sama dengan belajar engineering..apa-apa pun sume tu ilmu..alhamdulillah...moga segalanya di berkati dan di redhai..

No comments: